Ferret Magic
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvilket foder fodre du med- Bruger undersøgelse

Go down

Hvilket foder fodre du med- Bruger undersøgelse Empty Hvilket foder fodre du med- Bruger undersøgelse

Indlæg  Dark Crystal Ferret Lør Okt 23, 2010 3:52 am

Det er ikke fordi jeg som sådan skal bruge det til noget.. Men syndes det kunne være meget sjovt med en lille undersøgelse af hvad andre giver deres dyr, og deres erfaringer med det. Måske der er andre der kunne drage nytte af det også..

Her under er et skema.. Svar ud for spørgsmålene. Hvilket foder fodre du med- Bruger undersøgelse 941803

Hvor mange dyr har du??
Hvor mange penge bruger du på foder ca om måneden?
Bruger du Barf/ Tørfoder eller begge dele?
Hvilket tørfoder føler du opfylder dine dyrs krav bedst?
Hvis du bruger Barf, hvad er dine dyr så mest glade for?
Har du en Barf uge plan til fodring af dine dyr- hvis nej hvorfor ikke??
Hvilke tilskud bruger du til dine dyr (vitaminer-olier mm.) ?
Hvornår skiftede du foder sidst til dine dyr, og evt hvorfor?
Hvad ser du mest på når du køber foder til dine dyr?
Hvad er det værste/Bedste ved Barf syndes du?
Hvad er det værdste/bedste ved tørfoder syndes du?
Hvor stor forskæl syndes du der er på dine dyrs behov, og kan du se om dit foder opfylder nogle af dem?
Har du nogle dårlige oplevelser ved noget særligt foder?
Hvor tit fylder du skåle op, om dagen ved dine ildere??
Hvis du skulle ønske noget foder til ilder som ikke findes, hvad skulle det så være?
Hvis det fandtes hvor mange penge ville du så max give for at få det?
Hvilket firma køber du dit foder nu og hvorfor ?

Jeg glæder mig til at høre andres erfaringer med foder
Dark Crystal Ferret
Dark Crystal Ferret

Antal indlæg : 113
Points : 5155
Join date : 16/10/10
Age : 41
Geografisk sted : Kalundborg- Vestsjælland

http://www.darkcrystalferret.dk/

Tilbage til toppen Go down

Hvilket foder fodre du med- Bruger undersøgelse Empty Sv: Hvilket foder fodre du med- Bruger undersøgelse

Indlæg  Dark Crystal Ferret Lør Okt 23, 2010 4:17 am

Her er mine svar :D



Hvor mange dyr har du??
8 skønne bamser
Hvor mange penge bruger du på foder ca om måneden?
Vi bruger omkring 4-500 om måneden.
Bruger du Barf/ Tørfoder eller begge dele?
Begge dele
Hvilket tørfoder føler du opfylder dine dyrs krav bedst?
Noget med meget kød, få kulhydrater. Her i huset er det Orijen og Wildcat som vi blander.
Hvis du bruger Barf, hvad er dine dyr så mest glade for?
Vores dyr er faldet lidt af på den.. De er ikke så vilde med hakket kød længere, derfor er det hovedsageligt mus og kyllinger der falder i bedst jord her lige for tiden.
Har du en Barf uge plan til fodring af dine dyr- hvis nej hvorfor ikke?? Nej. Vi fik aldrig lavet en ordentlig plan over det fra uge til uge, og nu vil dyrene ikke spise rigtig meget af det foder vi kunne få i dem for få måneder.
Hvilke tilskud bruger du til dine dyr (vitaminer-olier mm.)
Vitaminer : B-vitamin og vitamin pulver (indkøbt i England –skaffet igennem en ven)
Olier: Lakseolie, Ferretone, og når vi kan få fat i det Efa Olie
Hvornår skiftede du foder sidst til dine dyr, og evt hvorfor?
Der er lidt over 2 måneder siden nu. Vi var bare enige om vi ville holde fast i det med kødet. + at vi har to tøser der ikke vil røre kød med en ildtang. Derfor var de produkter vi fandt frem til her, den bedste måde at få ”kød” i dem syndes vi.
Hvad ser du mest på når du køber foder til dine dyr?
Protein indhold og så få kulhydrater som muligt. Udover det kigger jeg også på hvor meget fedt der i det..
Hvad er det værste/Bedste ved Barf syndes du?.
Det værste ved Barf syndes jeg er lugten, især om sommeren. Når vi smider resterne ud, så lugter vores skrallespand helt vildt, og det tiltrækker fluer. Det er ret irriterende. Det bedste er / var at de var så vilde med det. Syndes også de spiste mindre, hvad nok betyder det lage en bedre bund i deres maver.
Hvad er det værste/bedste ved tørfoder syndes du?
Kan ikke rigtig finde så meget. Måske at Wildcat ikke bliver lavet i støre poser, så det bliver dyrt når man skal fodre mange dyr med det.
Hvor stor forskel syndes du der er på dine dyrs behov, og kan du se om dit foder opfylder nogle af dem.?
Der er meget stor forskel på dem. Tjalfe har tildens til vægt tab især om sommeren, derfor har vi købt foder med mere fedt i i den periode og så at vi havde hvalpe også self, . Hvor Pixel ikke behøver det samme, da han er en ret stor dreng i forvejen. Så det handler om at finde noget der passer til dem alle, og opfylder så mange af deres krav som muligt, og så kommer vi også tit lidt andet i Tjalfes foder end de andres nu, for at holde hans vægt.
Har du nogle dårlige oplevelser ved noget særligt foder? Næ ikke som sådan.. Måske mere forhandler af det..
Hvor tit fylder du skåle op, om dagen ved dine ildere??
Vi fylder skåle op 2 gange. Når vi står op kigger vi efter om alle har nok, og det samme om aftenen. Den store gruppe fylder vi op på 3 gange om dagen på en normal dag.
Hvis du skulle ønske noget foder til ilder som ikke findes, hvad skulle det så være?
Hmm Ved ikke.
Hvis det fandtes hvor mange penge ville du så max give for at få det? Jeg ville max give det samme som vi giver nu, måske lidt mere, kom også an på hvor meget man fik i en pose.. Men max ville jeg give 600 pr måned.
Dark Crystal Ferret
Dark Crystal Ferret

Antal indlæg : 113
Points : 5155
Join date : 16/10/10
Age : 41
Geografisk sted : Kalundborg- Vestsjælland

http://www.darkcrystalferret.dk/

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum